Akdeniz Mutfağı Sağlığa İyi Geliyor
Akdeniz mutfağının ünü tüm dünyada yaygın. Özellikle zeytinyağı beslenmede bir mucize. İnşallah yıllar sonra zeytinyağının ne kadar zararlı olduğuna dair haberler kaplamaz ortalığı. Öyle bir dönemden geçiyoruz ki, ne yiyeceğimizi şaşırdık. Bir gün yararlı denilenler, başka bir gün bir başka uzman tarafından zararlı olarak kabul edilebiliyor. O yüzden bu gibi haberlere ihtiyatlı yaklaşmayı elden bırakmamak gerekiyor.
Daily Telegraph’ın haberine göre, bilim adamları zeytinyağının kullanıldığı yemeklerle beslenmenin, vücutta iltihap oluşumuna yol açan genlerin bastırılmasını sağladığını ve böylece kalp hastalıkları gibi sorunları azalttığını saptadı.
BMC Genomics dergisinde yayımlanan araştırmaya göre, iltihaba yol açan genleri bastırmada, zeytinyağında bulunan karbolik asit (fenol) rol oynuyor.
Akdeniz mutfağı başta zeytinyağı olmak üzere balık, sebze ve meyveden oluşuyor. Akdenizliler kırmızı et ve mandıra ürünleriniyse az tüketiyor.
Araştırmanın başkanı İspanya’daki Cordoba Üniversitesinden Francisco Perez-Jimenez, “Bu bulgular, iltihapla beslenme biçimi arasındaki ilişkiyi güçlendiriyor ve sağlık üzerindeki en temel etkinin, sızma zeytinyağı kullanımından geldiği yolunda delil sağlıyor” dedi.
Perez-Jimenez, bu beslenme biçiminin bağışıklık sistemi hücrelerinin faaliyetlerini daha az zararlı bir duruma getirebileceğini söyledi.
İltihap, damar sertliği ve tıkanıklığı gibi durumları tetikleyebiliyor. Damar sertliği de tansiyon ve kalp hastalıklarına yol açabiliyor.
Akdeniz diyeti kalp hastalıklarından korumanın yanı sıra 2. tip şeker hastalığı, Alzheimer ve depresyon riskini önleyebiliyor.
Haber 7 / Sağlık
İlgili Yazılar
Etiketler : akdeniz mutfağı, damar sertliği, damar tıkanıklığı, sağlıklı beslenme
Lütfen bir yorum yazın
You must be logged in to post a comment.