Kalp Krizi Riskini Gözardı Etmeden Yiyin
Alman bilim adamları, kadınların beslenme alışkanlıklarının kalp krizi riski üzerinde önemli etkileri olduğunu açıkladılar.
Hamburg Üniversitesi tarafından yapılan CORA isimli araştırmada 200 kalp hastası kadınla aynı yaştaki 255 sağlıklı kadın karşılaştırıldı.
Karşılaştırma sonucunda, beslenme alışkanlıklarının kalp hastalıkları üzerinde belirgin etkisinin bulunduğu ortaya çıktı.
Kalp ve dolaşım hastalıklarının sanayi ülkelerindeki en önemli ölüm nedenlerinden biri olduğunu hatırlatan bilim adamları, sigara, fazla kilo, kolesterol, stres, yüksek tansiyon ve şeker hastalığının bilinen önemli risk faktörleri olduğunu söylediler.
Bilim adamları, beklenenin aksine sigaranın kadınlarda tek başına kalp hastalıkları nedeni olmadığını belirterek, tütünün başka faktörlerle birleşince risk oluşturduğunu ifade ettiler.
Araştırmada, kadınlarda sağlıksız beslenmenin, diğer risk faktörlerinden çok daha tehlikeli olduğu tespit edildi.
Kalp hastası kadınların, sağlıklı kadınlara göre daha fazla kalori aldığını, yağlı et, sos ve tatlı yediğini kaydeden bilim adamları, sağlıklı kadınların daha çok meyve ve sebze tükettiğini ve spor yaptığını söylediler.
Kaynak: milliyet.com
Tarih 11 August 2008 yazar admin
Kategori: Kadın
Etiketler: Bayan, Bayanlar, Bayanlar Hakkında, Kadın, Kadın Genel, Kadın Hakkında, Kadın Hakları, Kadın Hastalığı, Kadın Hastalıkları, Kadın Hayatı, Kadın Olmak, Kadın Sağlığı, Kadın ve Hayat, Kadının Önemi, Kadınlar, Kadınlar Genel, Kadınlar Hakkında, Kadınlar İçin, Kadınlarda Doğum, Kadınlarda Estetik, Kadınlarda Gebelik, Kadınlarda Güzellik, Kadınlarda Hamilelik, Kadınların Hakları, Kadınların Hastalıkları, Kadınların Hayatı, Kadınların Sağlığı, Kadınların Sorunları, Kadınlık, Kalp Krizi Riskini Gözardı Etmeden Yiyin

Yorum yap
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.